Ga naar inhoud

Lekspanning!??


 Delen

Aanbevolen berichten

De gemeten spanningen lijken me normaal en sluiten een slecht werkende alternator zo goed als uit.

De oorzaak van de steeds falende accu's dient elders gezocht te worden. Een kleine ruststroom mag geen probleem zijn, tenzij dit te lang duurt zonder bijlading.

Staat de motor geregeld langere tijd stil?

Ik heb het niet over een steeds falende accu gehad,Ik ben met onderhoud bezig ,na een aantal keer starten om de olie overal te krijgen en de lucht uit het koelsysteem ,en om te horen of ik de naks nog hoor na vervanging ,maar na die paar keer wilde hij niet meer ,niet genoeg prik meer ,dus wilde ik het laadsysteem controleren ,wat ik altijd doe bij een beurt maar nu ook op lekstroom .

 

Met het terugplaatsen van de massa draad ,controleer ik automatisch de plus ,die zat niet echt vast,nu wel dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je mijn andere reacties ook gelezen?

Hoe gebruik en behandel je de accu?

Ja ,mijn eigen motor heb ik maar 1 keer effe aan de lader gehad ,verder gebruik ik die nooit ,hij doet het altijd prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar keer starten zonder een tijdje te laten draaien (beter nog rijden) om weer bij te laden is genoeg om de accu leeg te trekken.

Het zijn maar kleine accu's puur om te starten want de stator levert meer dan genoeg om de motor draaiende te houden.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

stukkie rijden ging lastig zonder achterwiel en luchtfilterhuis ,en zonder voorpoten :schater:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit dus gewoon te zoeken naar een niet bestaand probleem, want je hebt hem zelf leeg gestart.

Het kleinste autootje zit nog een accu in die drie keer de capaciteit van een VFR heeft.

VFRikus

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit dus gewoon te zoeken naar een niet bestaand probleem, want je hebt hem zelf leeg gestart.

Het kleinste autootje zit nog een accu in die drie keer de capaciteit van een VFR heeft.

VFRikus

Het was gewoon een controle ,meten is weten.

 

en leer graag hoe ik iets moet doen ,elektra en multimeters is niet mijn sterkste punt ,dus een beetje oefening kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug on-topic:

Mijn vfr800 uit 98 heeft er inmiddels al 4 opgevrten en nu start ie weer verrot!!! De spanningsregelaar is inmiddels ook al vervangen en geloof nu niet meer dat het met de accu en/of SR te maken kan hebben.

Kan dit lekspanning zijn en hoe los ik dit dan op heeeellllpppp!!!!!

Een kleine "ruststroom" mag geen probleem zijn, tenzij dit te lang duurt zonder bijlading.

 

Het probleem kan ook bij een defecte of slecht werkende alternator zitten, of zelfs in een slechte verbinding ergens in het laadcircuit.

 

Welke accuspanningen meet je in volgende gevallen:

  • motor koud en bij stilstand
  • tijdens het stationair draaien van de motor
  • bij 3000 toeren
  • direct na een rit van min. 50km
  • een halve dag na een rit van min. 50km

Ook belangrijk is hoe vaak je rijdt en hoe lang de motor stilstaat tussen de ritten. Zet je de motor op stal tijdens de winter? Waar zet je de motor op winterstalling, in een koude en vochtige schuur? Hoe lang zet je de motor op winterstalling en haal je de accu los? Gbruik je een druppellader? ...?

 

Ikzelf heb een VTEC bj. 2002 gehad, en die had een hoge ruststroom (tengevolge van HISS misschien?), en als je die een maand of zo liet stilstaan was de accuspanning zodanig gezakt dat die niet meer te starten was zonder eerst stevig bij te laden. Ik heb nu een CBF1000 en die heeft dat probleem niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij had ik beter een nieuw topic kunnen openen ,men denkt blijkbaar dat ik al 10 jaar bezig ben met het meten van de Lekstroom

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...