Ga naar inhoud

knallende uitlaat en niet lekker lopende motor


mothergoose
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn 94-er rijdt niet lekker sinds korte tijd. Na de technische dag heb ik hem in de schuur gezet en pas voor een ritje gapakt op een mooie dag. Ik merkte dat hij een beetje leek te stotteren.

Nu rij ik er dagenlijks op omdat ik geen auto meer heb. Het niet lekker rijden is gebleven en ik merk dat er vrij veel knallen uit de uitlaat komen. Zelf bij het starten en even iets gas geven geeft al knallen. In ieder geval zo hard dat ik het rijdend op de motor hoor en de mensen in de straat verschikt omkijken.

 

Nu weet ik dat ik op de technische dag nog wilde synchroniseren, maar daar was uiteindelijk geen tijd meer voor. Ik heb wel één van de vier dopjes verwijderd voor de vacuem meter (zo heet ie toch?) en die is kapot gegaan. Ik heb deze profesorisch gemaakt en ben naar huis gereden zonder problemen. Wellicht ben ik deze verloren, of is de afdichting niet optimaal. Kan dit de veroorzaker zijn van het bovenstaande? Hij start prima, ook na een winter stop zonder accu lader (sorry)

 

Tweede vraag is, hoe heten de dopjes waar er dus een van kapot is bij mij en waar kan ik deze kopen? Gewoon een Honda dealer neem ik aan.... Hoop dat iemand kan helpen, ik heb hem nu elke dag nodig ( best lekker trouwens om elke dag te 'moeten' rijden... :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gewoon bij elke hondadealer te koop

 

Bestelnummer vd dopjes : Vacuum dopjes 16215MV4000

 

en vergeet niet het clipje erbij te kopen waarmee ie vastzit

 

Bestelnummer : Clip tube B7 9500202070

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom rij je niet even bij een Honda-dealer langs? Kan je even aanwijzen welk dopje je bedoelt... Met een beetje geluk heeft hij ze gewoon op voorraad en ben je meteen geholpen :)

 

Veel verstand van motortechniek heb ik niet, maar een knallende uitlaat zou kunnen wijzen op onverbrande benzine die in de uitlaat terecht komt en daar alsnog ontbrandt... Misschien dat de cilinder waarvan het dopje op de carburateur ontbreekt niet helemaal lekker meedoet? Nieuw dopje erop en je weet het meteen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom rij je niet even bij een Honda-dealer langs? Kan je even aanwijzen welk dopje je bedoelt... Met een beetje geluk heeft hij ze gewoon op voorraad en ben je meteen geholpen :)

 

Veel verstand van motortechniek heb ik niet, maar een knallende uitlaat zou kunnen wijzen op onverbrande benzine die in de uitlaat terecht komt en daar alsnog ontbrandt... Misschien dat de cilinder waarvan het dopje op de carburateur ontbreekt niet helemaal lekker meedoet? Nieuw dopje erop en je weet het meteen!

 

 

Dan zul je bij de dealer toch eerst de kappen eraf motte hale.......... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht ben ik deze verloren, of is de afdichting niet optimaal. Kan dit de veroorzaker zijn van het bovenstaande?

Kan heel goed de veroorzaker zijn. Valse lucht die het mengsel verarmd en door de uitlaatgassen van de andere cilinders in de uitlaat alsnog wordt ontstoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JasperRVF
Kan heel goed de veroorzaker zijn. Valse lucht die het mengsel verarmd en door de uitlaatgassen van de andere cilinders in de uitlaat alsnog wordt ontstoken.

 

:withstupid:

 

ook een optie is de ontsteking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal. Bedankt, ik ga zo direct even land adventure motorstore hier in achterveld.

 

De ontsteking denk ik zelf niet, omdat hij het ervoor nooit gedaan heeft namelijk.

Of het vervangen van de bougies moet nog reot in het eten gegooid hebben.....

 

VcheFR, bedankt voor de artikel nummers.... Praat makkelijker zometeen dan ehhh, dopjes oid... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal. Bedankt, ik ga zo direct even land adventure motorstore hier in achterveld.

 

De ontsteking denk ik zelf niet, omdat hij het ervoor nooit gedaan heeft namelijk.

Of het vervangen van de bougies moet nog reot in het eten gegooid hebben.....

 

VcheFR, bedankt voor de artikel nummers.... Praat makkelijker zometeen dan ehhh, dopjes oid... :-)

 

 

Heb je de bougies recent vervangen ??? kan goed zijn dat je kabels wellicht ergens kapot zijn en er vonken overspringen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de bougies recent vervangen ??? kan goed zijn dat je kabels wellicht ergens kapot zijn en er vonken overspringen !!

 

 

de boegies zijn met de sleuteldag bij mij vervangen. ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan de kabels zal liggen, maarja niets is zeker natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de boegies zijn met de sleuteldag bij mij vervangen. ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan de kabels zal liggen, maarja niets is zeker natuurlijk.

 

 

hahaha tis ook geen verwijt hoor maar gewoon een tip omdat ie daarna bijna niet meer gereden heeft en nu het probleem....wellicht zit een dop er niet goed op of zoiets....... anywayz .. hij kan het gelijk tjekken als ie de dopjes vervangt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, even de kuip er af gehaald, de kabels zitten goed vast heb ik gezien. Alleen kon ik zo snel de vacuuem dopjes niet vinden. Wel zag ik dat van een van de bougies kabels de bobine (geloof ik) los hing. Ik heb deze weer vast gezet en getest. In eerste instantie leek het opgelost, maar nadat ik het kuipwerk had vast gezet en weer teste, was de knal er weer.

 

Als ik in zijn vrij, zonder choke ongeveer 3000tpm draai is het bijna constant. Wellicht is het normaal, maar het is me nooit opgevallen. Ik moet zo weg, zal vanmiddag aangeven of hij nog stotterend rijdt.

 

To Be Continued......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, vandaag er op uit geweest. Langs dealer geweest en laten luisteren. Hij vond dat de VFR normaal liep en klonk. Ik heb er zo'n 100km mee gereden en geen problemen ondervonden. Het starten wilde wat minder goed gaan naar mijn idee, maar dat kan ook zijn omdat ik er vanuit ging geen shole nodig te hebben om te starten. Ik had 45 min gereden en daarna heeft hij 2 uur stil gestaan. Ik moest 3 x starten voor hij aansloeg (met shoke).

 

De vacuuem dopjes zijn besteld, kost geen dr... Het knallen is ook wel te benoemen als een flinke roffel, bij het uitrijden voor een stoplicht doet hij het ook wel. Er zit een BOS demper op.

 

Iemand nog iedeeën? Of is er niets aan de hand.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vacuuem dopjes zijn besteld, kost geen dr... Het knallen is ook wel te benoemen als een flinke roffel, bij het uitrijden voor een stoplicht doet hij het ook wel. Er zit een BOS demper op.

 

Iemand nog iedeeën? Of is er niets aan de hand.....

 

Op mijn VFR heb ik ook een Bos uitlaat en ik weet dat er zonder DB killer behoorlijke knallen uit de uitlaat komen. Sinds ik er een DB killer in heb gezet (29 euro bij motoport geloof ik) is het zo goed als weg. Heb je een DB killer? (Kijk naar de achterkant van je uitlaat, als er bij het gat een bout inzit en een kleiner pijpje waarvan je denkt dat hij er uit zou moeten kunnen dan heb je een DB killer). Verder heb ik gemerkt dat mijn CBR ongeloofelijk knalt als hij niet op 4 pitten loopt. Als je motor koud is dan moet je hem starten en VOORZICHTIG aan alle 4 de uitlaat buizen voelen of ze warm worden.

 

Succes met het zoeken naar dit "euvel".

 

 

Groetend,

 

HansM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een open demper (en toevallig ook de snorkel dr af gehaald ?) en het is nog gewoon behoorlijk koud buiten.

Koppel dat aan het ontbreken van een winterstand voor het aanzuigen van warme inlaatlucht en je bent een heel eind ;)

 

Denk dat als het een keer echt warmer is (15-20 graden) dat ie dr minder of geen last van heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...