Ga naar inhoud

knallende uitlaat en niet lekker lopende motor


mothergoose
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik moest 3 x starten voor hij aansloeg (met shoke).

ik weet nog uit de tijd dat ik een auto had met handchoke dat ik die alleen moest gebruiken als de motor ECHT koud was.

 

is je uitlaatsysteem niet gewoon ergens lek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Toen er bij de mijne nog een open demper op zat wilde die ook wel behoorlijk knallen, vooral bij gas los... Sinds de gekeurde demper erop zit doet ie dat niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne is ook voorzien van een Bos demper waarvan ik de dB killer altijd keurig in de topkoffer heb liggen.

Knallen doet hij hoogst zelden en indien dit gebeurt is dat het gevolg van een miniem lekje in het uitlaatsysteem. Bij mij de aansluiting tussen de demper en de collector.

Bij afremmen op de motor komt daar lucht(=zuurstof) naar binnen en dat geeft met de in uitlaatgas altijd aanwezige benzine resten dit soort plofjes.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn VFR heb ik ook een Bos uitlaat en ik weet dat er zonder DB killer behoorlijke knallen uit de uitlaat komen. Sinds ik er een DB killer in heb gezet (29 euro bij motoport geloof ik) is het zo goed als weg. Heb je een DB killer? (Kijk naar de achterkant van je uitlaat, als er bij het gat een bout inzit en een kleiner pijpje waarvan je denkt dat hij er uit zou moeten kunnen dan heb je een DB killer). Verder heb ik gemerkt dat mijn CBR ongeloofelijk knalt als hij niet op 4 pitten loopt. Als je motor koud is dan moet je hem starten en VOORZICHTIG aan alle 4 de uitlaat buizen voelen of ze warm worden.

Ha Hans,

 

Ik heb toevallig gisteren ook mijn DB killer er in gezet. Ik werd een beetje kierewiet van de herrie tijdens het rijden :-)

Ik zal vandaag eens voelen aan de uitlaten, maar verwacht daar geen problemen. Hij start eigenlijk altijd bijzonder goed en loopt heel mooi rond. Stationair zo'n 1000-1100 tpm.

 

Ik zal het reslutaat van de 'warmte test' weer aangeven...

 

THX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een open demper (en toevallig ook de snorkel dr af gehaald ?) en het is nog gewoon behoorlijk koud buiten.

Koppel dat aan het ontbreken van een winterstand voor het aanzuigen van warme inlaatlucht en je bent een heel eind ;)

 

Denk dat als het een keer echt warmer is (15-20 graden) dat ie dr minder of geen last van heeft.

De snorkel zit er nog gewoon op... Warmer worden mag van mij, al was het gisteren met 10 graden best te doen hoor :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne is ook voorzien van een Bos demper waarvan ik de dB killer altijd keurig in de topkoffer heb liggen.

Knallen doet hij hoogst zelden en indien dit gebeurt is dat het gevolg van een miniem lekje in het uitlaatsysteem. Bij mij de aansluiting tussen de demper en de collector.

Bij afremmen op de motor komt daar lucht(=zuurstof) naar binnen en dat geeft met de in uitlaatgas altijd aanwezige benzine resten dit soort plofjes.

Het zijn idd plofjes, zeker nu met de DB killer erin. Ik ben tijdens het rijden niet bezig met de plofjes en hoor ze eigenlijk ook niet. Gisteren hoorde ik ze ook niet meer bij het uitrijden met gas los richting een verkeerslicht. Alleen kon ik ze nabootsen in zijn vrij en spelend met het gas. Zo tussen de 3 en 4000 tpm hoor je ze.

 

Het stoort me niet, maar het mag ook geen schade aanbrengen natuurlijk. Ik zal de colector eens nakijken, die ziet er zo wel behoorlijk roestig uit. Williicht is die inderdaad lek ergens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet nog uit de tijd dat ik een auto had met handchoke dat ik die alleen moest gebruiken als de motor ECHT koud was.

Afgelopen jaar was dat bij mij ook zo het geval. Alleen gisteren moest ik na 2 uur stil staan (in een behoorlijk tochtgat) wel weer chocken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de uitlaat gevoeld en alle 4 de pijpen worden gelijkmatig warm. Ook de collector lijkt me dicht, overigens wel verroest. Is dit nog te behandellen, of kan het geen kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de uitlaat gevoeld en alle 4 de pijpen worden gelijkmatig warm. Ook de collector lijkt me dicht, overigens wel verroest. Is dit nog te behandellen, of kan het geen kwaad?

 

Laat hem maar eens stationair lopen en hou dan met je hand de uitlaat dicht, kom je er wel achter of het systeem gasdicht is.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

de boegies zijn met de sleuteldag bij mij vervangen. ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan de kabels zal liggen, maarja niets is zeker natuurlijk.

 

 

 

Even het topic vervuilen, zullen we eens een datum voor een nieuwe sleuteldag gaan prikken, ik begin weer de seizoenskriebels te krijgen. Kunnen we gelijk naar dit soort zaken kijken en luisteren.

aangepast door vroembert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn idd plofjes, zeker nu met de DB killer erin. Ik ben tijdens het rijden niet bezig met de plofjes en hoor ze eigenlijk ook niet. Gisteren hoorde ik ze ook niet meer bij het uitrijden met gas los richting een verkeerslicht. Alleen kon ik ze nabootsen in zijn vrij en spelend met het gas. Zo tussen de 3 en 4000 tpm hoor je ze.

 

Klink mij bekend in de oren. Mijn motor heeft het zelfde. Ik ben bezig met het fine tune van de DynoJet installatie. Dat kanllen krijg door dat je stationair (CO) schroeven te ver dicht staan. Je rijdt op een te arm mengsel (Air/Fuel verhouding is te hoog). Ongeveer een halve slag uitdraaien (4 keer dus) en het euvel is verholpen. Het lastige is dat je zo slecht er bij komt!!

 

Vna de week draai ik de mijn sproeiers weer wat verder uit en wissel ik gelijk de main sproeiers, zie in een ander topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even het topic vervuilen, zullen we eens een datum voor een nieuwe sleuteldag gaan prikken, ik begin weer de seizoenskriebels te krijgen. Kunnen we gelijk naar dit soort zaken kijken en luisteren.

 

Ik ben voor!! Ik kan bij voor de deur redelijk wat motoren kwijt, maar dat is in de buitenlucht. Wellicht wil Rutger zijn fantastische agarge weer beschikbaar stellen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klink mij bekend in de oren. Mijn motor heeft het zelfde. Ik ben bezig met het fine tune van de DynoJet installatie. Dat kanllen krijg door dat je stationair (CO) schroeven te ver dicht staan. Je rijdt op een te arm mengsel (Air/Fuel verhouding is te hoog). Ongeveer een halve slag uitdraaien (4 keer dus) en het euvel is verholpen. Het lastige is dat je zo slecht er bij komt!!

 

Vna de week draai ik de mijn sproeiers weer wat verder uit en wissel ik gelijk de main sproeiers, zie in een ander topic.

Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar heb geen idee hoe ik dat moet doen. Inderdaad maar technische dag afwachten..... of organiseren :-)

aangepast door VFRLoos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar heb geen idee hoe ik dat moet doen. Inderdaad maar technische dag afwachten..... of organiseren :-)

 

 

Dan kan je i.i.g. met mijn air/fuel meter kijken of je stationair mengsel correct is afgesteld. (mits ik op de te organiserende dag beschikbaar ben :? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...