Ga naar inhoud

knallende uitlaat en niet lekker lopende motor


mothergoose
 Delen

Aanbevolen berichten

Dan kan je i.i.g. met mijn air/fuel meter kijken of je stationair mengsel correct is afgesteld. (mits ik op de te organiserende dag beschikbaar ben :? )

 

 

en meteen een moer met gat op elke uitlaatbocht lassen zodat je alles perfect kunt afstellen !!!!!!!!!

ik hem overigens de speciale Honda sleutel liggen om het mengsel af te stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

en meteen een moer met gat op elke uitlaatbocht lassen zodat je alles perfect kunt afstellen !!!!!!!!!

ik hem overigens de speciale Honda sleutel liggen om het mengsel af te stellen

 

 

Dat is wel de beste methode, maar met een beetje systematisch werken, kom je ook een heel eind, met meten in de demper. Bij jongere motoren, waar met armere mengsels wordt gereden, zou ik het oplassen van de bouten en meten per cilinder wel adviseren. Maar daar hoort ook een wat duurdere en modernere meetkast bij met dito prijskaartje. Mijn meter is met name geschikt voor het afstellen van iets oudere motoren, waarbij de exacte mengselafstelling minder nauw luistert. Toch haal je met een simpele air/fuel meter best wel interessante info boven tafel.

 

Overigens kan je ook de collector er af schroeven en rechtstreeks in de bochten meten, ben alleen een beetje bang voor de reactie van de buren :P

aangepast door vroembert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuur rutger even een pb, als hij kan mogen we vast wel weer van zijn super garage gebruik maken en we hadden toch nog wel zin een dag te organiseren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel de beste methode, maar met een beetje systematisch werken, kom je ook een heel eind, met meten in de demper. Bij jongere motoren, waar met armere mengsels wordt gereden, zou ik het oplassen van de bouten en meten per cilinder wel adviseren. Maar daar hoort ook een wat duurdere en modernere meetkast bij met dito prijskaartje. Mijn meter is met name geschikt voor het afstellen van iets oudere motoren, waarbij de exacte mengselafstelling minder nauw luistert. Toch haal je met een simpele air/fuel meter best wel interessante info boven tafel.

 

Overigens kan je ook de collector er af schroeven en rechtstreeks in de bochten meten, ben alleen een beetje bang voor de reactie van de buren :P

 

 

Paul Ritzen gaf aan dat het moeilijk is om de VFR juist af te stellen qua mengselverhouding omdat je zoals jij al aangeeft met 4 schroefjes moet spelen om dan een soort van gemene deler tav de waardes te krijgen.

Ik ga dit jaar de moeren er wel op lassen en dan weer terug naar hem temeer omdat de dyno afstelling nog iets beter kon en zoiets moet je natuurlijk niet tegen een perfectionist zeggen he !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je i.i.g. met mijn air/fuel meter kijken of je stationair mengsel correct is afgesteld. (mits ik op de te organiserende dag beschikbaar ben :? )

 

 

ik heb moeder gans al geantwoord maar ik neem ook nog wel even cobtact met jou op om te zien hoe het jou uit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, Rutger gaat kijken wanneer ziujn garage weer omgetoverd kan worden. Ben overigens wel benieiwd naar de vijver die die dag gegraven woerd...

 

Back to topic:

Geen idee wat het geweest is, maar hij loopt weer zoals vanouds. Misschien omdat ik nu meer rijd dat hij er meer zin in heeft :smileystupid:

In ieder geval wil ik wel graag de meeting doen op een van de technische dagen. Al is het alleen maar ter bevestging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...