Ga naar inhoud

Ook ik heb xenon


 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik een set BI XENON H4 gekocht voor mijn VFR. Met mijn lompe kop heb ik ook nog een bevestigingspunt van het dashbord te hard aangedraaid met alle gevolgen van dien. Gelukkig niet afgebroken maar die bout die ligt eruit :angry: met een of ander spul weer erin gekit maar het is toch eeeeeeuwig zonde. Met wat tips van VTI.Daan heb ik de kappen er redelijk snel afgekregen. Fototoestel doet het niet dus geen foto's helaas.

 

Ik heb een extra kabel getrokken naar de accu die ik op mijn omvormer heb aangesloten. Die omvormer heb ik aan de bout vastgemaakt waar ook de radiateur aan bevestigd zit. Ik heb twee superplatte ballasten die met een 3M plakstrip in de buurt van het knipperlicht vast heb gemaakt. De kabel die standaard aan de omvormer zat die was volgens mij niet zo hittebestendig daarom heb ik die vervangen door kabel die wel tegen hitte kan. Leek me wel zo verstandig aangezien die redelijk dicht bij de motor zit (niet echt moeilijk bij een motor :)). Al met al ben ik maar liefst 5 uur bezig geweest en morgen moet ik nog wat boutjes erin draaien etc. Wel superveel en goed licht. Zodra ik weer foto's kan maken zet ik er een paar neer. Fijne paasdagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ben benieuwd maar de piccies. Licht zal het zeker wel geven ja. ^_^

 

 

Topkuip is er makkelijk vanaf te krijgen hè? :yes:

 

 

Veel plezier met je xenon!!

 

Groeten,

Danny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, dat zal zeer zeker wel lukken. Bi xenon werkt wel grappig. Echter, ik heb niet het idee dat ik ook daadwerkelijk meer licht heb, een of ander magneetje zorgt ervoor dat de lamp in een andere stand staat zodat je ANDER licht krijgt. Kappen zijn redelijk makkelijk te demonteren maar die f*ck**g topkuip gaat er heel moeilijk op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar die f*ck**g topkuip gaat er heel moeilijk op.

Er zitten een aantal pinnen die precies in het frame van de topkuip vallen, die moeten natuurlijk wel goed in elkaar zitten, anders zit het niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik jou topic even misbruiken om te vragen of Xenon ook in een VFR rc36 ('92) kan???

En dan bedoel ik op een redelijke manier, dus niet onder het motto "Waar een wil is, is een weg..." ;)

 

Grtz,

Yvo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet gebeurt, bij een RC36-I.

 

Weet toevallig wel dat er plannen zijn bij een aantal om het in een RC36-II te maken! En dat is zowat dezelfde koplamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat betreft degene met één omvormer/starter per lamp zie ik geen mogelijkheid zo'n set in te bouwen in een 90-93, gewoonweg te weinig ruimte onder de kuip. Er zijn nu geloof ik ook verlengkabels op de markt zodat je meer vrijheid hebt de omvormers te plaatsen. Een set met afzonderlijke starter en omvormer zal waarschijnlijk wel gaan zonder verlengkabels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu doet mijn toestel het weer!!

Een paar foto's die ik nog heb van mijn ballast mbt xenon.

1.jpg

2.jpg

aangepast door Peter Evers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet gebeurt, bij een RC36-I.

 

Weet toevallig wel dat er plannen zijn bij een aantal om het in een RC36-II te maken! En dat is zowat dezelfde koplamp.

 

heb al een jaar xeon in mijn rc 36 1

heeft mijn zoon er voor mij ingezet die verkoopt dat spul via internet samen met een vriend uit uden

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...