Ga naar inhoud

Ook ik heb xenon


 Delen

Aanbevolen berichten

Zoals je de relais aan je dashboard hebt gehangen aan die boutjes (op de eerste foto) kun je als de motor weer in elkaar zit niet meer bij de koplampverstel mogelijkheid (die gaatjes zeg maar onder je dashboard) daar hangen ze zo precies voor want ik had ze hier namelijk eerst ook hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oh ja, dat heb je me vertelt toen ik het Xenon setje bij je op kwam halen (toch?). Ik vind het niet zo erg dat ik de lamphoek niet kan bijstellen. Ik heb gecontroleerd dat de hoek nu goed staat (had markering op de schutting gemaakt met halogeen en met Xenon kwam ik zonder aanpassing op dezelfde hoek uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb geloof ik wat gemist: hoe zat het nu met een eventuele groupsbuy? bi xenon in een RC24 en een GSX400, cool! :yahoo: of gaat dit niet ivm de vorm/uitvoering van het glas? enne, groeps aankoop??!!

aangepast door pietman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er hier ook al eens eentje met zijn achteraf inbouw Xenon voor een koplamp afstel apparaat gaan staan om het lichtbeeld eens te controleren? Vorige week heb ik nog een auto gehad met een Xenon set (H-4 ombouw) van het merk Topic en die heb ik tijdens de APK keuring naar het grijze archief moeten verwijzen. Het lichtbeeld was dermate beroerd dat de meer opbrengst eigenlijk alleen maar gebruikt werd om de tegen liggers te verblinden. Ik heb, in aanwezigheid van de klant, het verschil laten zien en maar gauw weer H-4 halogeen gemonteerd.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er hier ook al eens eentje met zijn achteraf inbouw Xenon voor een koplamp afstel apparaat gaan staan om het lichtbeeld eens te controleren?

Uiteraard heeft mijn Viffer diverse malen voor een koplampstelapparaat gestaan en het lichtbeeld van mijn xenon is exact het zelfde als met m'n H4 lampen erin. Zelfs net zo weinig strooilicht als bij de H4 lamp.

 

Ik heb bij het keuren ook al diverse malen meegemaakt dat een after market xenon afkeur was. Laten we zeggen dat ik bijna alle after market xenon afkeur vanwege een bak strooilicht waar je niet vrolijk van wordt.

Had gisteravond nog een auto achter me met xenon waar ik niet goed van werd! :dry: Probleem is echt dat iedereen denk het effe in te bouwen en vervolgens het niet (laat) controleren. Oe, wat een licht zeggen ze dan. Ja, net zoveel als rijden met grootlicht en dus verblind je iedereen.

De meeste problemen komen van koplampen waarbij het glas moet zorgen voor het lichtbeeld. Bij een heldere koplamp die ook nog een kapje rond de lamo heeft zitten komen die problemen het minste voor.

Bij de DelSolClub is een hele tijd geleden een groupsbuy geweest en daar zijn ze wel serieus bezig geweest om het goed te krijgen. Sommige hadden het meteen goed, sommige niet en zijn in de weer geweest met zogenaamde glare shields. Dat zijn een soort kapjes die soms bij setjes erbij zitten maar die je ook zelf kunt maken. Nadeel weer is dat je dan slechter grootlicht hebt maar bij de DelSol zit het grootlicht niet in de koplamp maar ernaast in een verstraler ondanks dat Honda toch een H4 lamp in die koplamp heeft zitten.

 

Voobeeld van zelfgemaakte glare shields;

Afbeelding116.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geloof ik wat gemist: hoe zat het nu met een eventuele groupsbuy? bi xenon in een RC24 en een GSX400, cool! :yahoo: of gaat dit niet ivm de vorm/uitvoering van het glas? enne, groeps aankoop??!!

Maar om er ff op terug te komen. is er al een groupsbuy geweest, of komt die nog binnenkort?

aangepast door pietman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon ff wachten en op de beurs in Utrecht kijken , moet je toch heen om een vfr pet te scoren :yahoo:

 

Ik zoek zelf ook een bi-xenonset en zoek op internet naar reacties welk een goed setje is met een kleine balast ( er is veel troep op de markt)

 

 

Heeft iemand goede / slechte ervaring met een merk :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon ff wachten en op de beurs in Utrecht kijken , moet je toch heen om een vfr pet te scoren :yahoo:

 

Ik zoek zelf ook een bi-xenonset en zoek op internet naar reacties welk een goed setje is met een kleine balast ( er is veel troep op de markt)

 

 

Heeft iemand goede / slechte ervaring met een merk :?

Ik heb een setje van Pilot (gekocht via forum) H7 en ben super tevreden. Vooraf lichtbundel afgetekend op de muur in de garage, Xenon gemonteerd en gecontroleerd op de muur: Exact hetzelfde patroon :closedeyes: Blij toe, je zit niet te wachten op een lichtbundel die iedereen verblind :nono: Maar goed, tegenovergesteld verkeer seint niet en dat is belangrijk. Veiliger voor jezelf en het overige verkeer. Kijkt trouwens heel goed met Xenon in het donker. Daar waar je normaal je grootlicht aan deed omdat je niks of weinig zag, gaat nu goed met Xenon, super.

 

Gr. Kenneth

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wauw, vandaag ook de Pilot Xenon set geinstalleerd. Echt een prachtig lichtbeeld op de VFR800 en ook nog eens hetzelfde als met de Philips H4 lampen. De reflector plus helder glas en de uitstekende lampen van Pilot zijn een lust voor het oog. Ik had voor de 8000K gekozen en heb daar zeker geen spijt van. Valt goed op zonder al te blauw te zijn. Een tevreden xenon gebruiker.

 

Ben wel behoorlijk lang bezig geweest om alles netjes weg te werken, maar dat is uiteindelijk wel gelukt.

 

He Bubblemaker waar blijft m'n halogeen pitje eigenlijk. Wacht er al een halfjaar op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Timeripp

Ehr, Okay...

 

Ik wou vragen wat de beste plek is voor de 2 omvormers op mijn brommert...

 

Maar na `eventjes`lezen, heb ik het gevonden.

Volgende week een bi-xenon verlichting aansluiten op mijn viffer uit 98..

Ze wordt steeds mooier....

 

oh god... :yahoo:

 

Greetz

Timeripper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joehoe :yahoo: ik heb ze er ook op, heb nog een beetje twijfels over 8000 grd kelvin of ik toch niet beter 6000 had moeten doen maar ziet er top uit en veel licht (gekocht bij nl tuning)

De balast kasten heb ik op de koplamp zelf geplakt en de twee tussenkastjes aan de zijkant

Het relais zit achter de tellers

Aan het rubber hoef je niets te knippen , , lamp uit de houder doen deze plaatsen en vast zetten met de veer afdekrubber monteren en de lamp vastzetten met de bajont sluiting

De set is voor een auto en ik heb deze aangepast , de draad van links naar rechts veel te lang (inkorten dus ) en de plus te kort (verlengen die hap)

Een extra massa direct naar de accu gemaakt

Verbindingen gemaakt met duraseals de enige juiste krimpsmeld verbinding die je moet gebruiken welke aanpassing dan ook

Vergeet je w5w lampje niet te vervangen door een led lampje

post-3491-1240170746.jpg

post-3491-1240170879.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet eigenlijk niet wat voor lampen in die van jou gaan? Twee keer H:7? één voor groot licht en één voor dimlicht?

Als je H4 hebt zou ik altijd voor bi-xenon gaan, omdat je anders een combinatie hebt van xenon dimlicht en halogeen groot licht.

Een groot nadeel hiervan is dat wanneer je halogeenlichtje stuk is je de dure xenonpit ook zal moeten vervangen . . .

 

Als je twee keer H:7 hebt zou ik denk ik geen bi-xenon halen. . . Tenzij je regelmatig in de avond rijdt en af en toe groot licht gebruikt . . .

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...