Ga naar inhoud

olie verversen honda vfr 750 f rc24


Gast mathiaas
 Delen

Aanbevolen berichten

Och, zowel haynes als de off. service manual voor mn motor geeft een waarde van 38Nm. Heb deze bout nu al tig keer los en vast gemaakt en geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meen ik me te herinneren dat een carterplug van een RC36 II 12 mm is en meestal is een carterplug nog fijne draad ook, Wat ik me dan afvraag is of 30 of 38 Nm dan zo verkeerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet wordt deze bout op alle vfr's gebruikt (kijk maar 's naar de part fiches). Misschien dat er meer of minder schroefdraad op de carterdeksel zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet wordt deze bout op alle vfr's gebruikt (kijk maar 's naar de part fiches). Misschien dat er meer of minder schroefdraad op de carterdeksel zit...

 

Dat maakt toch niet uit. Met meer draad wordt bedoeld het aantal gangen per inch of mm. Als het dezelfde bout is, is dus ook de draad hetzelfde en zul je dus geen groter aanhaal moment nodig hebben. :closedeyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel de hoeveelheid draad met een vast aantal gangen per inch of mm. Als maar een klein gedeelte van de bout wordt benut, kan je hem natuurlijk minder vast draaien dan wanneer de kracht over de hele bout wordt verdeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mathiaas

ik heb dan eindelijk mijn olie ververst vandaag

 

met castrol 10 w 40

 

opzich was het vrij simpel te doen. ff de werkboek nalezen en het kwam helemaal goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan nu de stomste vraag: peilen met de staaf erin gedraaid of op het blok liggend? ik denk eigenlijk het eerste, maar je weet het nooit.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mathiaas

ik heb de peilstok erin gedraaid en dan gemeten. toen kwam ik exact op max uit.

als ik de peilstok niet erin draaide stond die op de helft.

 

moet je pijlen zonder de pijlstok erin te draaien? anders zit er nu dus te weinig olie in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mathiaas

wat dom van mij zeg.

 

ik ga morgen gelijk ff wat olie bijvullen.

 

maakt het trouwens uit of er te veel olie in zit? of wordt dit automatisch eruit gegooid door een van die slangetjes onderaan het blok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teveel olie is nooit goed. Bij mijn motor is na een beurt het oliepeil ook wel eens te hoog geweest en dat heeft de motor er zelf uitgewerkt met een uurtje gummen op een circuit maar of dit altijd zo is weet ik vermoed van niet. Maar volg ff goed de peilprocedure schijnt nogal typische methode te zijn. En dom vind ik het niet dat je hem teruggedraaid hebt om te peilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de peilstok erin gedraaid en dan gemeten. toen kwam ik exact op max uit.

als ik de peilstok niet erin draaide stond die op de helft.

 

moet je pijlen zonder de pijlstok erin te draaien? anders zit er nu dus te weinig olie in

Halverwege minimum en maximum is perfekt hoor!

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je vrolijk wordt als er door zo'n slangetje olie eruit gegooit wordt. Er komt namelijk nog een wiel achter dat slangetje aan...........

 

Maar er is geen slangtje die teveel olie eruit gooit, zoiets perst ie gewoon op vreemde plaatsen eruit als je pech hebt. Beetje teveel zal niet snel problemen geven maar gewoon onder/op max blijven is altijd goed.

 

En als het peil op min staat smeert de motor nog net zo goed als op max. Da's de veiligheidsmarge die de fabrikant inbouwd. Zolang je maar niet onder min komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halverwege minimum en maximum is perfekt hoor!

VFRikus

:withstupid:

en je moet echt je best doen met een VFR om vanaf die halverwege onder het minimum te komen..... :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...