Ga naar inhoud

Log in om dit te volgen  
Gast mathiaas

kiezen tussen de vfr 750 of de vfr 800

Aanbevolen berichten

Gast mathiaas

Beste forumleden,

 

na een tijdje op een rc24 gereden te hebben, heb ik besloten om toch wat nieuwer te gaan rijden.

 

aangezien ik de vfr ziekte heb gekregen, wil ik op een vfr blijven rijden.

 

ik heb 2 types op het oog de vfr 750 uit 97 of de vfr 800 uit 98.

 

kwa prijs ligt de vfr 800 iets hoger maar dat maakt niet veel uit.

 

ik ben al langs geweest bij de motorzaak en heb op beide motoren gereden, aangezien het beide vfr's zijn rijden ze naar mijn mening allebei even lekker.

 

kwa prijs betaal ik voor de vfr 750 uit 97 4250 euro en voor de vfr 800 uit 98 4500 euro.

 

wat me ontzettend verbaasde is dat ik nog aardig wat terug krijg voor mijn eigen motor 1500 euro op inruil basis.

 

alleen nu kan ik geen keuze maken.

 

hebben jullie nog + of - punten van beide motoren? en wat zouden jullie doen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Enkele weken terug stond ik voor dezelfde keuze. Ik heb toen voor de 800 FI (98'er) gekozen. Voornamelijk vanwege het uiterlijk en het injectieblok. Lijkt mij verders een vrij persoonlijke keuze. Succes!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

De VFR750 type II vind ik aan de dure kant tov de VFR800.

 

Qua rijden is het erg verschillend; mijn advies is om met beide motoren eens te gaan rijden.

 

Voor de betrouwbaarheid maakt het niet uit; beiden erg goed.

Problemen bij beiden; uitlaatcollector (doorroesten) en de regelaar. Sommige 800's de versnellingsbak bij 70.000+ km

 

 

 

:10:

(persoonlijk zou ik of een 90-93 kopen en daar nieuwe voor- en achter veren laten monteren; in totaal maximaal 2800 euro kwijt OF een VFR800 :scratchchin: in het geel)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik zou je ook niet kunnen adviseren om een keuze te maken.

Ik heb destijds de 800 gekocht na te hebben proefgereden en gelijk verslaafd te zijn geraakt.

 

Ook heb ik enkele jaren terug ooit eens een proefrit gemaakt op een RC36II en dat beviel mij ook prima!

Alleen heb ik hem toen niet gekocht, vanwege financiële problemen, en geen ruimte om hem te kunnen stallen.

 

Persoonlijk zou ik, op jou verhaal afgaande, voor de 800 gaan. Ik ben er in ieder geval ontzettend tevreden over!! :pompom::pompom::pompom:

 

Greetz,

CassiusZ

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik ken de 800 niet qua rijgedrag, maar voor 4250 een 97-er aanschaffen zou ik nooit doen. Dan iets meer en een 800 rijden.

 

Wat vfroem aan geef ben ik het mee eens, dan maar een goedkopere 36II en wat opknappen. Ben je veel goedkoper uit, ik weet het uit ervaring)

 

Als ik het geld wel zou hebben, zou er een 800 komen, maar dat komt meer omdat ik gek ben op nieuwere modellen..... :lol:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik en zelf begonnen op een 750 uit 95. Fijne motor! Maar de 800 vind ik een aantal voordelen hebben t.o.v. de 750.

- Het remwerk vind ik beter. DBCS dus met achter remt voor mee en met voor achter. Sommige berijders vinden dit een nadeel, maar ik vind het een voordeel.

- Gasgeven makkelijker. Ik had bij de 750 altijd het idee erg aan het gas te moeten hangen, heb ik bij de 800 stukken minder.

- Ik vind de 800 fijner de bocht in gaan, maar dat heeft ook te maken met de bandenkeus.

- Verder een digitaal dashboard t.o.v. een geheel analoog dashboard.

 

Maar als je op allebei gereden heeft, zul je toch wel een voorkeur hebben?

Kan me niet voorstellen dat je ze allebei even fijn vond rijden.... ;-)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
:10:

(persoonlijk zou ik of een 90-93 kopen en daar nieuwe voor- en achter veren laten monteren; in totaal maximaal 2800 euro kwijt.

 

:withstupid: Voor mij is RC36-1 nog steeds het mooiste viffertje met overzichtelijke degelijke techniek en niet al te veel kwetsbare electronica. Ook optisch tijdloos elegant. De collector kun je het best vervangen door een RVS exemplaar, dan heb je een probleemloze brommert voor tonnen rijplezier! Mocht je toch een 800 overwegen neem dan iig geen VTEC. Das een fiets die in opdracht van Greenpeace is ontwikkeld met een onderhoudskostenplaatje van heb ik jou daar. Ook de nokkenasjarretelaandrijving is weer een stap terug naar de prehistorie. :zwaai:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

De 36II natuurlijk! (beetje bevooroordeeld)

-de carbs versie is aanzienlijk zuiniger dan de 800

-betere looks (persoonlijk)

-het aanzuiggeluid van de carbs ed is leuker

-analoge dash, makkelijker af te lezen in één oogopslag (vind ik een voordeel Jline)

 

eigenlijk maakt het geen r*k uit!

 

stap erop, ga rijden en overtuig jezelf welke je het fijnste vind!

Het gaat erom dat JIJ je zelf er lekker op voelt

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
De 36II natuurlijk! (beetje bevooroordeeld)

-de carbs versie is aanzienlijk zuiniger dan de 800

-analoge dash, makkelijker af te lezen in één oogopslag (vind ik een voordeel Jline)

 

eigenlijk maakt het geen r*k uit!

 

stap erop, ga rijden en overtuig jezelf welke je het fijnste vind!

Het gaat erom dat JIJ je zelf er lekker op voelt

 

Ligt er aan welke 800 je neemt.

dashboard is net zo overzichtelijk als bij de RCII want toerenteller en snelhiedsmeter zijn gewoon analoog alleen de tankmeter en tempmeter en kmteller niet. Het is een kwestie van smaak welke vind je mooier welke vind je lekkerder rijden. En de kleur natuurlijk.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

dat laatste is hier ERG belangrijk :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
dat laatste is hier ERG belangrijk :D

 

Helemaal niet, zolang het maar geen rood is :tease:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
:withstupid:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

:pfft:

 

 

:w

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
:schater:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
de carbs versie is aanzienlijk zuiniger dan de 800

 

Zeker weten. Ik ben sowieso geen liefhebber van (electronische) injectie en andere overbodige computershit op een motorfiets. Probeer die maar eens aan te duwen in geval van nood. Op een echte motor horen echte gasfabrieken! En een kickstarter!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen  

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien