Ga naar inhoud

kiezen tussen de vfr 750 of de vfr 800


Gast mathiaas
 Delen

Aanbevolen berichten

Gast mathiaas

ik ga vanmiddag nog maar eens proefrijden.

 

ik vind persoonlijk de 800 iets feller dan de 750.

 

ma kwa uiterlijk en design vind ik persoonlijk de 750 een stuk mooier. ik heb liever ook een analooge teller dan een digitale.

 

kwa rij eigenschappen vind ik ze allebei echt even fijn, alleen op de 800 zit ik persoonlijk wel iets sportiever vind ik.

 

als ik er vanmiddag niet uit kom, wacht ik gewoon nog een tijdje met het aanschaffen van een nieuwe motorfiets. en blijf ik mooi op mijn rc24 rijden.

 

ik heb idd ook gehoord dat de 750 een stuk zuiniger is dan de 800. en dat is bij mij toch een pre, aangezien ik dagelijk bijna 150 km maak op de motor ( werk woon verkeer )

 

maar in ieder geval bedankt voor jullie reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Suc6 ermee ;) Ik kwam ook van een RC24. Een RC36 is op zich al een verschil van dag en nacht en heeft voor mij alles wat een goeie brommer in huis hoort te hebben. Niks meer en niks minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suc6 ermee ;) Ik kwam ook van een RC24. Een RC36 is op zich al een verschil van dag en nacht en heeft voor mij alles wat een goeie brommer in huis hoort te hebben. Niks meer en niks minder.

 

Ik heb nog wel een suggestie voor een RC36II...

Ik ga zelf naar de 800 ivm het veelvuldig in de file rijden, en daarom ABS willen. (ik ben een watje als het regent)

 

Qua style (toch een beetje afgekeken van de NR) is een rode RC36II natuurlijk onovertroffen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Mathiaas,

 

Mocht je voor een 800 willen gaan,is die van mij misschien een optie?

25000 km.

Gear indicator.

rood

98'

 

post-2910-1211624310_thumb.jpg

 

post-2910-1211624347_thumb.jpg

 

5000 euro.

 

gr Peter Vfr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze allebei gehad en het is zeker geen gemakkelijke keuze!

 

Qua verbruik klopt het inderdaad dat de 750 iets zuiniger is,tenzij je een 800 van 2000-2001 koopt.

 

Die beschikt over een aantal kleine verbeteringen tov het '98 model.

 

De mijne verbruikt op de snelweg minder dan 4 liter per 100 km en gemiddeld zou ik zeggen zo'n 5,5 liter.

 

De 750 vond ik persoonlijk iets vlotter insturen,als het op stabiliteit aankomt zijn ze beiden voorbeeldig.

 

Als je een sportieve rijstijl hanteert zou het dcbs-remsysteem wel eens kunnen tegenvallen...

 

De 800 vind ik persoonlijk harder gaan,maar in de realiteit zal het verschil miniem zijn denk ik.

 

4250 euro vind ik heel veel geld voor een 750.

Bij ons in België kan je een mooie kopen voor zo'n 3000 euro.

 

4250 euro heb ik betaald voor mijn 800 van 2000 met 19dkm.

 

Als het over betrouwbaarheid gaat,aan mijn 750 is er nooit iets stuk gegaan,bij mijn 800 heb ik (zoals zovelen hier)

een spanningsregelaar kapot gehad.Als je voor de 800 gaat kun je best een ventilatortje tegen de SR plaatsen,je kan hierover heel veel vinden in de rubriek 'techniek spanningsregelaar'.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mathiaas

peter bedankt voor je aanbod, maar ik heb liever geen roode, maar een mooie zwarte. is gewoon een persoonlijke mening niet negatief bedoeld.

 

maar tommy voor 3000 euro een vfr uit 97??? ik neem aan dat hij dan nog ingevoerd moet worden? hier betaal ik echt 4250 voor de 750, maar dan wel met 6 maanden bovaggarantie en een afleveringsbeurt.

 

gister moest ik verplicht mee na duitsland om te shoppen met mijn vriendin. gelukkig kwam ik er een motorzaak tegen met toch wat mooie motoren. dus zij kleren kopen en ik ff rondneuzen in de motorzaak. en ik kwam een hele mooie vfr 800 fi vtec uit 2002 tegen met nog geen 16000 km op de teller voor 5000 euro.

 

dus nu ben ik opeens aan het kijken voor de vtec. ik denk dat ik eerst ff goed moet nadenken wat ik wil. en voorlopig mooi op mijn rc 24 blijf rijden.

 

ik had niet gedacht dat het zo moeilijk zou zijn om ff een nieuwe motor aan te schaffen, met de rc24 ging het een stuk makkelijker.

 

nogmaals bedankt voor jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar tommy voor 3000 euro een vfr uit 97??? ik neem aan dat hij dan nog ingevoerd moet worden? hier betaal ik echt 4250 voor de 750, maar dan wel met 6 maanden bovaggarantie en een afleveringsbeurt.

Kijk eens op (bijvoorbeeld) Motoroccasion: genoeg RC36-II's tussen de drie- en de vierduizend Euro. € 4250 is aan de hoge kant, maar misschien niet teveel voor een perfecte 97'er met een lage kilometerstand en garantie.

gister moest ik verplicht mee na duitsland om te shoppen met mijn vriendin. gelukkig kwam ik er een motorzaak tegen met toch wat mooie motoren. dus zij kleren kopen en ik ff rondneuzen in de motorzaak. en ik kwam een hele mooie vfr 800 fi vtec uit 2002 tegen met nog geen 16000 km op de teller voor 5000 euro.

Bedenk dan wel dat er nog allerlei kosten voor het invoeren en waarschijnlijk ook BPM bijkomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk dan wel dat er nog allerlei kosten voor het invoeren en waarschijnlijk ook BPM bijkomen!

 

Daarbij moet ie dan ook nog eens gekeurd worden en een nieuw kenteken ontvangen. Plus dat het 2002 model een nokkenasjarretelkettingspannermodificatie nodig zal hebben alsmede een dure kleppenstelbeurt als die nog niet is uitgevoerd. Al met al kun je er minstens zo 1000 euro bij optellen. Maar als je dat er allemaal voor over hebt zal dat vast geen probleem zijn............. :whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga gewoon voor de looks

 

 

Dat zei ik al, dan koop je natuurlijk een 800!!!

:upyours::duel::pfft:

 

Greetz,

CassiusZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...