Ga naar inhoud

Stotteren VFR VTEC bij 3500tpm en warme motor


Gast Bastii
 Delen

Aanbevolen berichten

Klinkt inderdaad als niet goed gesynchroniseerde Starter Valves... waarschijnlijk één cilinder welke goed verkeerd staat !!! Eerst dus checken voordat er andere zaken veranderd/vervangen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoe is de vtec transitie, is deze nog voelbaar? Heb je een gespecificeerde rekening waarop alle verrichte werkzaamheden/vervangen onderdelen van de 24K beurt staan vermeld?

 

Je kan zelf de computer uitlezen, mischien is er nog een storingscode terug te vinden.

codev1ed2.th.jpg codev2ga7.th.jpg codev3ei5.th.jpg codev4sf9.th.jpg codev5jt4.th.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Je kan zelf de computer uitlezen, mischien is er nog een storingscode terug te vinden.

 

Ben ik toch zeer benieuwd hoe je dat doet? Kun je een klein tipje van de sluier oplichten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ongetwijfeld gebeuren door het doorverbinden van twee pennen in de diagnose steker en dan na het op kontakt zetten het aantal knipperingen van het FI lampje tellen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat op pagina 1 naast het tweede plaatje en verder.

 

Voor een FI:

Zet contact uit.

Sluit service connector kort.

Zet contact aan.

 

Als nu het FI lampje gaat branden en blijft banden dan is er geen foutcode opgeslagen. Gaat het lampje knipperen,dan wel.

 

codesmh1.th.jpg codes1bi4.th.jpg codes2nj6.th.jpg

 

Als je op de kleine plaatjes klikt dan opent een grotere versie die leesbaar is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een hele domme opmerking...

 

Kan het zijn dat ze bij het afstellen een of meer slangetjes niet goed teruggeschoven hebben, of dat er een slangetje beschadigd is tijdens het verwijderen?

 

Als ik zo bij een dealer te woord gestaan werd dan was het meteen de laatste keer dat ik er kwam trouwens. Wat een slappe hap zeg.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik bedenk me nu ineens dat ik hetzelfde probleem wel eens ben tegengekomen. Bleek dat het slangetjes naar de MAP sensor niet vastgezet was na een beurt.... geeft ongeveer dezelfde vreemde reacties op diverse punten in het toerenbereik !!!

 

De mapsensor zit achterop het luchtfilterhuis geschroefd aan de rechterzijde van de motor... tank omhoog en je ziet hem zo zitten ! Slangetje moet aan de onderzijde vastzitten....

 

b83a256b-f672-4d30-9741-e21a27015fca_c2114071-f0bd-41c5-b8ed-b02ed4432015_static_0_0_MAP1.png

 

4ca5c581-0605-4bdd-adf2-4a6d1a32fc4e_c2114071-f0bd-41c5-b8ed-b02ed4432015_static_0_0_2008-05-27_2146.png

 

9fe45057-5288-493e-92b0-454c7513e939_c2114071-f0bd-41c5-b8ed-b02ed4432015_static_0_0_2008-05-27_2149.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Map sensor zorgt in zo'n geval wel voor een brandend FI lampje en hij gaat direkt in noodloop, ook koud, dus dat is hem niet!

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, de MAP sensor geeft alleen maar een FI-indicatie als de sensor zelf defect is... dus een sluiting of onderbreking van de electronica in de sensor. Als de onderdrukslang niet vastzit, is de sensor op zichzelf prima werkend, geeft geen error, maar er wordt niet goed gecorrigeerd ! Checken kan geen kwaad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht het toch wel! Zelf geprobeerd bij mijn laatste grote beurt. Zelfdiagnose is zo geprogrameerd dat hij in noodloop gaat als er geen onderdruk wordt gemeten.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE : heb nog even de Haynes Manual er op nageslagen en er schijnt inderdaad een FI code te zijn voor een losse onderdruk slang... maar... die code heb ik toen niet ontdekt ! Dus toen was er wel degelijk een losse slang, beroerd lopen en geen FI indicatie....

 

anyway.... wat kan het nog meer zijn ?!?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ligt naar alle waarschijnlijkheid niet aan de synchronisatie van de SV´s. Als dergelijke klachten zich voordoen na een klepstel of thermostaatvervang job is het zinvol om eerst de tank te lichten, de airbox eraf te halen en eens rustig te kijken of alle vacuum leidingen wel goed aangesloten zijn (met name die van cyl. 2 worden nogwel eens omgewisseld), de sensoren allemaal goed zijn aangesloten en de injectiebedrading (aansturing van de injectors) goed zit. De kans dat een sensor direct na een beurt de geest geeft lijkt me stug. Dit lijkt wel op een onvoldoende werkende brandstofdruk regelaar (ook die wordt vacuum aangestuurd), tja het blijft natuurlijk gissen zo.

Mocht je in de buurt komen, de computer uitlezen kan ik zo voor je doen. (Someren-Eindhoven is geen wereldafstand :lol: )

 

Greetz Jake

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je in de buurt komen, de computer uitlezen kan ik zo voor je doen. (Someren-Eindhoven is geen wereldafstand :lol: )

 

Greetz Jake

 

An offer you can't refuse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...